sobota, 5 września 2015

Prezenty na roczek dla chłopca i nie tylko - sprawdzone propozycje

Już od pewnego czasu ten temat chodzi mi po głowie. Niby pełno tego w internecie, ale z własnego doświadczenia wiem, że każda pomoc się przyda. Kupując prezent na roczek dla mojego Szkraba miałam ogromny dylemat. Nie chciałam zasypywać syna stertą zabawek, miałam zamiar kupić mało ale konkretnie. Jednak wybór jest tak ogromny, że kiedy przychodzi co do czego to nie wiadomo co wybrać. Na szczęście mam ten problem już za sobą, a teraz przychodzę Wam z pomocą. Oto kilka moich propozycji prezentów na roczek dla chłopca (w sumie dla dziewczynki też będą odpowiednie). Przedstawione tu propozycje, to przedmioty, które sprawdziły się u nas i którymi nasz Szkrab bawi się najchętniej.


1. Traktor Safari, Dumel Discovery


Traktor samodzielnie jeździ, co sprawia ogromną radość mojemu Szkrabowi, który gania za nim po całym pokoju. Autko ma wiele ciekawych "bajerów". Świecące światła, realistyczne odgłosy silnika, titanie, a także odgłosy zwierzątek. Można również włączyć melodię safari. Figurki są wyjmowane co jest ogromnym plusem. Mój syn notorycznie wyciąga i wkłada z powrotem zwierzątka do przyczepy. Traktor występuje także w wersji Farmer..


2. Laptop edukacyjny Carousel 



Obecnie ulubiona zabawka mojego Szkraba. Posiada wiele przyjemnych dla ucha melodyjek, każdy przycisk to inny odgłos lub melodia. Uczy kolorów. liczb, liter, a także kształtów. Po naciśnięciu konkretnego guzika na ekranie pojawia się odpowiedni obrazek. Dziecko poznaje także odgłosy zwierzątek. My mamy wersję ze zwierzątkami gospodarskimi, ale jest też wersja safari.


3. Okrągłe kubeczki do ustawiania firmy Fisher Price




Jak widać na załączonym obrazku zabawka ta posiada wiele ciekawych kombinacji. Kubeczki różnią się kolorem i wielkością dzięki czemu dziecko uczy się je rozróżniać. Są one także ponumerowane co z kolei sprzyja nauce liczenia do 10. Póki co mój Szkrab najczęściej korzysta z nich w postaci kul. Kubeczki można kupić tutaj


4. Sorter Motylek firmy Fisher Price



Sortery rozwijają koordynację wzrokowo-manualną dziecka. My mamy akurat dosyć prosty model ale są także różnego rodzaju sortery grające, posiadające bardziej rozbudowane funkcje. Na tej zabawce jak na żadnej innej widzę postępy w rozwoju mojego brzdąca. Początkowo potrafił jedynie wyrzucać klocki z pojemnika, a dziś dopasowuje już większość kształtów. Motylek do kupienia tutaj


5. Klocki First Builder

Klasyka. Wprawdzie roczne dziecko nie potrafi jeszcze nic z nich zbudować, jednak burzenie i rozmontowywanie sprawia mu ogromną frajdę Klocki te są duże, przeznaczone specjalnie dla najmłodszych, także nie ma możliwości, żeby nasz maluch je połknął.


6. Książeczki

Książeczek nigdy za wiele. Mogą być zwykłe bądź interaktywne. Dla rocznego dziecka najlepiej jednak takie z twardymi stronami aby maluch ich nie podarł.

Oprócz zabawek: 
7. Album ze zdjęciami

My dostaliśmy taki od mojej siostry. Fantastyczny pomysł. Album przedstawiający pierwszy rok życia naszego syna. Jeżeli posiadacie zdjęcia dziecka, na którego urodziny się wybieracie to warto pomyśleć o czymś takim. Ogólnie wszelkie spersonalizowane prezenty są świetnym pomysłem

8. Ubranka

Jeśli wybieramy się do kogoś, to najlepiej dowiedzieć się jaki rozmiar nosi aktualnie dane dziecko. Warto kupować ubranka ciut większe ponieważ czasami rozmiarówki w sklepach są zawyżane.



Kupując prezenty na roczek warto:
  • zwracać uwagę na oznaczenia na zabawce dotyczące wieku dziecka dla jakiego jest ona przeznaczona, Niby logiczne jednak nie wszyscy o tym pamiętają. My na przykład dostaliśmy bardzo fajne klocki ale przeznaczone dla dzieci powyżej 3 roku życia.
  • zapytać rodziców dziecka czy mają jakąś konkretną propozycję, np. ja poprosiłam o zestaw obiadowy dla naszego Szkraba z gumową przyssawką, bo akurat taki potrzebowaliśmy
  • w przypadku kiedy zamierzamy kupić większy rozmiar ubranka niż aktualnie nosi mały solenizant, dostosować je do pory roku, podczas której potencjalnie dany ciuszek będzie noszony

10 komentarzy:

  1. Mój maluch dostał na roczek od nas traktorek z Dumelkiem Farmerem i jest nim zachwycony. Kubeczki Fisher Price dostał już jakiś czas temu i bardzo je lubił, szczególnie żółtą główkę... W zasadzie do tej pory się tą zabawką bawi. Sortery w przypadku Karolcia nie zdały egzaminu. Zaintesowanie nimi było tylko chwilowe. Na roczek dostał też album, ale szczerze mówiąc nie do końca podobają mi się takie albumy. Pozdrawiam :)
    Dogonić tęczę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co mi wiadomo wiele mam chwali sobie ten traktorek. Ja miałam ogromny dylemat, którą wersję wybrać, bo obie mi się podobały. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. A bardziej zaawansowane zabawki interaktywne - tego typu: http://www.toysrus.pl/toys/browse/elektronika/elektroniczne-zabawki-edukacyjne/_/N-103287
    - czy w tym wieku są odpowiednie i rzeczywiście wielość bodźców, jaką dostarczają, wpływa na rozwój? Jak myślicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są jak najbardziej odpowiednie i wpływają na rozwój naszych maluchów, jeżeli są odpowiednio dobrane do ich wieku i kupowane "z głową", ponieważ jak już kiedyś pisałam tutaj: Toksyczne i niebezpieczne zabawki niektóre zabawki mogą okazać się niebezpieczne dla naszych dzieci. Jestem też przeciwniczką zasypywania maluchów ogromem zabawek, czasami przedmioty codziennego użytku mogą sprawić naszym pociechom równie dużo radości a przy tym stymulować ich rozwój.

      Usuń
    2. Oczywiście, że zabawki tylko sprawdzonych marek, z odpowiednimi certyfikatami i dokładnie obejrzane. Swoją drogą, pomocny artykuł na temat niebezpiecznych zabawek.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe propozycje na urodzinowy prezent dla chłopca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe pomysły na prezenty dla rocznego dziecka! Na pewno warto zwrócić na nie uwagę :)

    OdpowiedzUsuń